söndag 3 januari 2010

90-talet, 90-talet, vad kunde gå snett, vad kunde gå galet?

En pågående trend just nu i diverse sociala medier är att tävla i hur mycket man tycker 00-talet sög i allmänhet och hur stinkande 2009 var i synnerhet. Jag är inte på något sätt oskyldig i den här klagosången utan har stämt upp med både hög och klar stämma här och i det så kallade verkliga livet. Men nu börjar jag ledsna lite. Droppen var när jag i ett flertal bloggar läst helt oreserverade hyllningar till 90-talet! Som om att 90-talet är en måttstock för det ljuva livet?

Låt oss backa bandet en aning..hmm...Lasermannen, Ny Demokrati, MC-hammerbyxan, Teletubbies, Rollerblades, mobiltelefonhölster, Carl Bildt som statsminister, bostadskraschen, 500 % i ränta, Daniel Fridells samtliga filmer, Badrock och Rocktåget, ironiska generation tar mediasverige i besittning, Olle Nordin och fotbolls-VM 1990, rökning på flygplan förbjuds, Balkan-kriget, Magic Johnson får HIV, Rodney King, Eric Clapton startar en unplugged-trend, folkmord i Rwanda, Windows 95, Ebola, Tupac mördad, Hanson-bröderna, Cool Brittania, Pokemon, Pojkbands-invasionen, George W Bush bestämmer sig för att ställa upp i presidentvalet.

Jag väljer 00-talet alla dar i veckan.

2 kommentarer:

  1. ...även win98 och - framförallt - win me måste också tillskrivas 90-talet...

    SvaraRadera
  2. Självklart! Jag vill minnas att ME stod för millennium som för att verkligen apoängtera hur modernt det var. Endast Vista har väl sågats mer..

    SvaraRadera