fredag 25 september 2009

Comhem till mig

Jaha, vad döljer sig för härligheter på dörrmattan då? Ett nytt nummer av både Filter och Fiskejournalen. Strålande! Ett privat pensionsbesked (3 500 kr i månaden!) Undrar vilken kattmat som kommer att smaka bäst..

Och.

Ett brev från Comhem.

Min nemesis.

Rubriken i brevet lyder "förändrade villkor för privatabonnemang". Alla vi som har oturen att vara Comhem-kunder vet ju såklart vad det innebär i klartext. Försämringar för mig som konsument. Så vad gör då detta sluga företag? De skickar med en tätt skriven bibba med paragrafer som ingen människa, särskilt som i mitt fall en milt onykter, orkar läsa genom. Så som den aspirerande rättshaverist jag är konstaterar jag helt enkelt att de är onda och vill mig illa.

Det är väldigt lätt att bli en Ring P1-människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar