lördag 26 september 2009

Windows 7 gör livet till en fest

Fick en länk skickad till mig med en infomercial för Microsofts nya operativsystem Windows 7

http://www.youtube.com/watch?v=9oWWt_L-qeo&feature=related

Det är häpnadsväckande hur Microsoft kan vara så enastående osköna i sina kommunikation gång på gång. Minns bara debaclet "I´m a PC". Nu är jag definitivt inte någon förespråkare av positionering via dator á la MAC-användare. Jag har till och med ägnat en hel blogg åt detta ruggigt osofta fenomen: http://inteutanminmac.blogspot.com/ men att MAC gång på gång lyckas bättre i sin kommunikation är ju tveklöst.

Bara idén att göra en film där den bärande idén är ett informellt "launch party" för ett operativsystem i köket med fyra helt disparata människor som inte verkar bekväma överhuvudtaget är så världsfrånvänt att man baxnar. Till vem vänder sig filmen? Vem vid sina sinnes fulla bruk blir sugen på att skaffa Windows 7 efter den här horrorn? Min personliga favorit är den inkvoterade soul brothern på hörnet som agerar filmens ankare. Jag som jobbat en del för Microsoft är dock lite förvånad att det inte figuerar en asiatisk kvinna i filmen. Det kan ju såklart finnas fler versioner.

Låt oss innerligt hoppas att det är så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar