lördag 10 oktober 2009

Avlyssnat backstage

Gene: Jag har en idé hur vi kan tjäna lite mer dollars.

Paul: Jag gillar vad jag hör!

Gene: Vad sägs om att spela in samtliga konserter på den kommande turnén och ge ut dom på CD?

Paul: Bra idé! Men jag har hört att folk inte köper CD-skivor längre..

Gene: Jo, förvisso..men om vi gör så här då. Vi buntar ihop alla och säljer dom i en exklusiv box. Vi gör det till ett samlarföremål för de riktiga fansen. Det är ju trots allt för fansen vi håller på med det här!

Paul: Du menar att fansen ska köpa 40 inspelningar med exakt samma låtar men från olika arenor?

Gene: Eh...ja..

Paul: Men vi måste tänka på kidsen också; vad sägs om att slänga med några såna där USB-grejer. Kidsen gillar sånt som är modernt.

Gene: Så länge vi gör det för fansen så är det helt OK.

Paul: Priset då?

Gene: Först tänkte jag typ 1295$ men det kändes lite styvt för fansen så vad sägs om....1145$?

Paul: 1145 är en rund och fin siffra. Vi kör på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar