fredag 9 oktober 2009

Fredrik Strage; min bästa vän

För ett antal år sen var det nära att jag började jobba som musikskribent på DN. Sen kom en viss Fredrik Strage och visade intresse för samma tjänst..

Så det närmaste jag kommer DN nu är den tvångsmässiga prenumerationen och den här "Hej konsument"-enkäten från På Stan.

Så här kommer facit.

Bästa promenad:
Gamla Stan på vintern.
Favoritgata: Ringvägen
Favoritdrink: Pina Colada
Äter lyxmiddag på: Le Rouge
Bästa mikromaten: Tapas
Favoritförort: Kungsholmen
Fikar gärna på: Skånegatan
Bästa lunchställe: Harrans Kolgrill
Bästa brunchen: Fåfängan
Bästa kaffet: Macchiato
Bästa konsertlokalen: Strand
Bästa baren: Snotty
Här bjuder jag mamma på middag: Mattias Dahlgren
Här bjuder jag pappa på middag: Bistro Ruby
Senaste Stockholmsupptäckt: Radissons hotellbar på Vasagatan.
Senast sedda teater-/dansföreställning: I väntan på Godot
Senast sedda utställning: Naomi Harris - America Swings
En bra gå bort-present: Åkband på Gröna Lund
Favoritlyxartikel: Gåslever
Läser just nu: Generation A av Douglas Coupland
Läser helst: Filter
Favoritråvara: Lamm
Favoritfärg: Gult
Favoritmärke: Encore
Favoritskor: Sneakers i alla dess former.
Klädkonto per månad: Snittar kanske 2 000 kr
Dricksprocent: 15%
Modeförebild: 1975 års upplaga av Bruce Springsteen
Motionerar: Springer runt Årstaviken med ojämna mellanrum
Det dyraste jag har köpt: Ringvägen 141a
Favoritprodukt på Systemet: Bollinger
Favoritprodukt på Apoteket: Allt som förhindrar smärta och kroniska sjukdomar
Bästa fyllekäket: Äter aldrig på fyllan
Lyssnar på: Allt med gitarrer
Bästa förfestmusiken: Kiss
Senast gnolade: Min senaste hit
Senast köpta skiva: En bänkskiva i valnöt
Mitt sämsta köp någonsin: Bondegatan 3B nb
Dansar helst till: Slayer
Senaste impulsköp: En resa till NYC
Senaste fyndet: Christopher Panov
Senaste secondhandfyndet: En alldeles för kort romans
Fulaste klädfärg: Khaki
I dvd-spelaren/datorn: HBO
Användbar pryl: Facebook
Mode jag aldrig vill se igen: För stora glasögon på reklamare.
Värsta huvudbonaden: Gycklarhatt
Bästa huvudbonaden: Tom Waits-hatt
Favoritaccessoar: Ipod
Bil/Transportmedel: Vespa
Återvinner: Förhoppningsvis det jag har förlorat
Hejar på/håller på: Alla lag som slår Hammarby
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Sms

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar