torsdag 8 oktober 2009

Hej. Nu slår jag in en vidöppen dörr

Att amerikanarna är heltokiga tycker vi lite till mans här i Sverige. Vi älskar att påpeka vilka religiösa och vapengalna hycklare de är och vi rynkar unisont på näsan åt dödsstraff och ytlighet. Under åtta långa år fnös och förfasade vi oss över Dubya på parmiddagar där konsensus och rödvin stod på menyn. Att Sverige är världsmästare på precis allt var inget vi ens behövde diskutera.

Men det är ju faktiskt för jävla roligt att en hamburgerrestaurang i Södern en kväll fick slut på vanligt bröd och en rådig restaurangchef gick över till grannen Dunkin´Donuts och köpte upp ett par hundra munkar som ersättning.

Resultat? En braksuccé!

Trenden har nu spridit sig över hela södra USA och folk köar för att få i sig sina 1500 kalorier!

USA är toppen och snart är jag där. Jag kommer nog tyvärr vara lite för långt norrut för att kunna testa denna anrättning, men drömmen lever!

Tills dess fortsätter jag att äta mina "fräscha" sallader till lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar