söndag 6 december 2009

10 uttryck som måste upphöra 2010


1. "Finanskrisen; vad är grejen egentligen? Jag har inte märkt nånting alls!"
2. "Jag får inte ihop mitt livspussel!!"
3. "Jag måste hem och se över min surdeg. Vi ses!"
4. "Idag bär jag x för att stödja y"
5. "Jag måste skaffa Spotify Premium nu! Orkar liksom inte med reklamen!!"
6. "Stockholm känns så trångt, Berlin däremot..."
7. "Räntan MÅSTE ju gå upp snart! Bostadsmarknaden är ju HELT galen!"
8. "Mad Men är ju bara yta utan innehåll!"
9. "Skadeglädjen är den enda sanna glädjen!"
10. "Jag vet; det är ett I-landsproblem, men ändå!"

Vilka uttryck tycker du att vi klarar oss utan?

2 kommentarer:

  1. åhh vilken lång vecka, men snart är det ju fredag..

    SvaraRadera
  2. X är det nya Y. Som i: Brown is the new Black.

    Livskamrat/Significant others. Vad i helvete har man för förhållande om man lever med en livskamrat?

    "Ta rygg på". Hata är ett för snällt ord för de som använder detta uttryck.

    Kreatör. Förr i tiden ville alla skriva för Nöjesguiden eller jobba som webdesigner på Framfab.

    Queerteori/genusperspektiv. Jomenvisst.

    /Ingo

    SvaraRadera