fredag 11 december 2009

Produktutveckling? Nej tack?

Varför tar man en i grund och botten bra produkt och gör den sämre? Ja, till och med oätlig.

Produktchefen för Daim har genom åren excellerat i dåligt omdöme och helt sorglöst krystat fram den ena varianten efter den andra. För några år sen kom "Daim Mint" som var en fullkomligt vidrig kreation som smakade som när man dricker apelsinjuice direkt efter att ha ätit kaviar. Sen kom "Daim Blåbär", en vederstygglig produkt vars smak jag likt en traumatisk olycka tack och lov har lyckats radera från mitt smaklöksminne. 2009 års "limited edition"-Daim heter "Cool Breeze" vilket innebär en kombination av apelsin och citron. Hur smakar den då?

Jag låter tummen tala sitt tydliga språk.

2 kommentarer:

  1. Jag slutade ta dom på allvar när dom ändrade namnet från "Dajm" till "Daim". Jag menar, varför? Varför inte gå hela vägen och döpa den till "Dime"? Borde inte "Daim" uttalas som "dame" på engelska?

    /Ingo

    SvaraRadera
  2. Eller varför inte posha till det lite: "Daimé - nu med en kärna av fransk nougat"

    SvaraRadera