tisdag 8 december 2009

Regi med förhinder

Möte på Showtimes kontor i West Hollywood:

Producenten: Jag känner att vi efter fyra säsonger inte helt har lyckats med att visa Dexters multipla personligheter!

Regissören: OK...

Producenten: Vi måste bli tydligare liksom!

Regissören: Jaha..

Producenten: Jag tog mig faktiskt friheten att snacka med fotografen och scenografen, hoppas att det är lugnt med dig. Vi hade ett bra snack!

Regissören: VA?

Producenten: Riktigt bra snack faktiskt!

Regissören: Så du vill alltså i en och samma bild visa att Dexter är både bror, kriminaltekniker, seriemördare och familjefar?

Producenten: Exakt!

Regissören: OK..

Producenten: OK!

Regissören: Du tycker inte att det blir lite...jag vet inte...övertydligt?

Producenten: Absolut inte. Vi kör!


4 kommentarer:

  1. Ett annat uttryck jag hoppas försvinner innan 2010 är "Nu är det slut på veckan det är dags för fredagsmyyyys" som du själv skrev för ett tag sen.

    I övrigt, mycket humor. Fann din blogg genom bloggfrossa och jag gillar!

    SvaraRadera
  2. Ja, det uttrycker har på något sätt börja leva ett eget liv och med tanke på att facebookgruppen "Vi som älskar fredagsmys" har 143.976 "fans" kan vi nog tyvärr inte hoppas på att det försvinner i brådrasket heller.

    Och tack för att du gillar!

    SvaraRadera
  3. Nej fy fan. Skulle inte förvåna mig om gruppen heter "Vi som älskar fredags mys" heller, bara för att grädda till moset lite sådär extra.

    SvaraRadera
  4. Ja, det är inte helt otroligt att man väljer visp grädde till potatis moset. Eller kanske snarare potatis myset?

    SvaraRadera