torsdag 12 november 2009

Facebook Frenemies

På väg till jobbet idag gick jag förbi inte mindre än två personer som enligt mitt Facebook-konto är mina vänner. När jag närmade mig den första av det två, vek hon omedelbart ner huvudet och började sms:a frenetiskt för att på så sätt undvika all form av ögonkontakt. Den andra, som jag sprang på strax därefter, körde någon form av avancerad förhörsteknik då han fäste blicken strax ovanför mitt hårfäste när han passerade mig.

Kalla mig galen, men känns inte ordet "friends" lite svårt att applicera på den här typen av relation?

Hej då Anna.

Hej då Tomas.

1 kommentar:

  1. Intresasnt fenomen. Jag har också sprungit på det, tyvärr. Jag undrar vad det beror på? Man kanske skulle starta en facebookgrupp som diskuterar ämnet? Ett annat facebookrelaterat ämne är folk som skickar en vänförfrågan, för att sedan efter något halvår radera en från sina listor. Jag menar, vafan...

    /Ingo

    SvaraRadera