tisdag 3 november 2009

Sympati-gravid?

Att bekräftelsebehovet på Facebook är omättligt är ju inte direkt något scoop. Så fort en bild laddas upp ska det hyllas och bekräftas in absurdum. Att hacka ner på narcissism samtidigt som man skriver en blogg är kanske aningen förmätet, men jag tar mig ändå friheten att uppmärksamma och ifrågasätta en aspekt av se-mig-älska-mig-kulturen.

Bilder på gravida magar.

Varför blir det fullkomlig hysteri i kommentarsfältet när bilder på gravida magar läggs ut? Kan man inte hålla igen till barnet har tittat ut i alla fall? Eller är det verkligen så fantastiskt med en mage? Har jag helt enkelt inte fattat grejen?

Följande citat är autentiska:

  • Ååååååååh gullemage så fiiiiin
  • Snygg!!!!
  • Åh underbaraste magen!!!!
  • Fin så fin!!!
  • Vackraste kvinnan!!!!!!!!!!!!

Jag vet inte. Någon får gärna förklara. Bara jag slipper höra det tröttaste av argument: "Du kommer att förstå när det händer dig".

2 kommentarer:

  1. Äntligen en som säger som det är. För att inte prata om ultraljudsbilder...det är så förbannat tröttsamt. I verkligheten om ens kompis måste visa den, så okej då, men in my face på facebook - nej tack!

    SvaraRadera
  2. Man kan även roa sig med läsarkommentarerna till samtliga bilder Alex Schulman lägger upp på sin dotter. Det är en så att man inte tror sina ögon.

    SvaraRadera