tisdag 17 november 2009

Produktutveckling?

Igår hade Curb your Enthusiasm; eller Simma lugnt Larry som den så tondövt översatts till, säsongsavslutning. Den var helt fenomenal och lyckades överskugga alla de brister som övriga avsnitt har lidit av. Några höjdpunkter har dock säsongen bjudit på. I ett avsnitt får Larry en GPS som är förpackad i en sån där inbrottssäker plastförpackning som vi alla hatar så innerligt. Han håller sig lugn och sansad först, men efter en stund spårar det ur fullständigt och han går lös på förpackningen med en stor kökskniv.

I mina ögon en helt sund reaktion. För vem är den här typen av förpackning tänkt? Det måste alltså finnas produktchefer där ute som efter noggrann granskning konstaterat för sig själva att det här är en helt enastående produkt. Att det är alla förpackningars moder.

Gränsen mellan humor och tragik är ju som bekant hårfin ibland. Och jag är inte helt säker på under vilken rubrik försäljningsargumentet "less plastic" på bilden ovan bör sorteras.


UPPDATERING: Det var inte säsongsfinal. Det kommer ett avsnitt till. Skammens rodnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar