onsdag 4 november 2009

Jag har blivit en kundtjänst

Kommer ni ihåg när företagen började gömma undan sina telefonnummer på sina hemsidor? Om man mot förmodan lyckas hitta numret hamnar man numera prompt i telefonkö. Väl där fortsätter förnedringen och en entonig röst uppmanar oss att hellre gå in på www eller kontakta via @. Telefonkön är givetvis bara en chimär för att man som konsument ska ge upp så att personalen kan återgå till sina mazariner och vetelängder.

Jag har full förståelse för detta beteende.

Röstsamtal har enligt mig nästan helt spelat ut sin roll. Min motvilja att svara när telefonen ringer är närmast monumental. Helst av allt skulle jag vilja koppla bort röstfunktionen helt och hållet. Det förnämaste kommunikationsverktyget är enligt mig sms. 140 tecken tvingar oss att vara stringenta och utrymmet för verbal anarki är obefintligt. Det är koncist och direkt. Som kommunikation ska vara.

Kommunikationsmedel som jag föredrar:
  1. SMS
  2. Facebook-chat
  3. Mail
  4. Twitter
  5. Skype (måste dock vara med videofunktion!)
  6. Fax
  7. Brev
  8. Morsekod
  9. Telegram
  10. Röksignaler
  11. Telefonsamtal

2 kommentarer:

  1. N.cholodov aka världens roligaste man6 november 2009 kl. 14:00

    Brevduva tycker jag är underskattat, lika så personsökaren.

    SvaraRadera